SPRAWNOŚCI !!

A oto sprawności, które mogą was zainteresować. Pamiętajcie, że do wymagań należy wymyślić zadanie. Jeżeli coś jest dla was nie zrozumiałe to proszę pytać



Fotoamatorka/fotoamator *
1.       Poznała/ał budowę aparatu fotograficznego, rodzaje aparatów fotograficznych oraz zasady wykonywania zdjęć i rodzaje filmów.
2.       Wykonała/ał samodzielnie zdjęcie tematyczne, odpowiednio ustawiając aparat oraz wywołując je.
3.       Na  biwaku lub obozie robił zdjęcia  drużynie, a następnie wywołała/ał je i wybierała/ał najlepsze na wystawę.
4.       Przygotowała/ał na konkurs lub wystawę w szkole lub w szczepie, wykorzystując własny serwis zdjęciowy.


Młoda Europejka/młody Europejczyk *
  1. Dowiedziała/ał się, kim był Robert Schuman, co to jest Unia Europejska.
  2. Przygotowała/ał do harcówki mapę Polski z zaznaczonymi sąsiadami naszego kraju.
  3. Przygotowała/ał dla zastępu konkurs na najlepszy plakat o Europie.
  4. Zna symbole jednoczącej się Europy. Wykonała/ał flagę europejską do harcówki.
 Bi-Pi *
1.      Wie, co oznacza tradycja węzełka na chuście. Przestrzega tego zwyczaju.
2.      Wie, do jakich organizacji skautowych należy ZHP oraz jakie są ich znaki (lilia i koniczyna). Przygotowała/ał planszę do harcówki z ich symboliką.
3.      Poznała/ał życiorys gen. Roberta Baden-Powella. Podczas zbiórki zastępu przedstawiła/ił w dowolnej formie jedną z jego przygód.

Przyjaciel roślin *
  1. Opiekowała/ał się roślinami w domu, w harcówce, szkolnej pracowni lub na działce przez cały okres próby na sprawność.
  2. Odwiedziła/ił ogród botaniczny (była/ył na łące, w lesie, w polu itp.) i opowiedziała/ał na zbiórce o swoich obserwacjach dotyczących występującej tam roślinności.
  3. Rozpoznała/ał na zdjęciach i w naturze po pięć roślin trujących, leczniczych, chwastów i zbóż.
  4. Zna rośliny i owoce jadalne występujące w lesie. Przygotowała/ał z nich posiłek, np. podwieczorek dla zastępu.
Przyjaciel zwierząt *
  1. Dowiedziała/ał się, jakie zwierzęta zamieszkują najbliższe lasy i które z nich oczekują zimą pomocy człowieka. Wzięła/wziął  udział w zimowym dokarmianiu.
  2. Rozpoznała/ał tropy dzika, sarny, zająca.
  3. Była/był na wycieczce w lesie, w polu lub na łące. Rozpoznała/ał głosy pięciu żyjących tam zwierząt. Nagrała/ał głosy zwierząt i odtworzyła/ył je na zbiórce drużyny.
  4. Obserwowała/ał przez miesiąc życie zwierząt domowych, zapisywała/ał najciekawsze spostrzeżenia, opowiedziała/ał o nich na zbiórce zastępu.
 Przyjaciel książki *
1.       Systematycznie czyta książki i zgromadziła/ił własną biblioteczkę ulubionych pozycji.
2.       Samodzielnie wykonała/ał kilka zakładek do swoich książek.
3.       Brała/brał udział w konkursie czytelniczym organizowanym w szkole lub drużynie.
4.       Wykonała/ał drobne naprawy introligatorskie kilku książek, pełniąc dyżur w bibliotece szkolnej lub publicznej.

Kronikarka/kronikarz *
  1. 1Prowadziła/ił w okresie próby kronikę zastępu (drużyny), posługując się kilkoma rodzajami pisma.
  2. Sporządziła/ił notatki z wydarzeń na podstawie relacji świadków.
  3. Dopilnowała/ał przez co najmniej jeden rok, aby kronika była zawsze tam, gdzie drużyna
  4. Zapoznała/ał się z twórczością najbardziej znanych polskich kronikarzy.

Miłośniczka architektury/miłośnik architektury **
  1. Rozpoznaje 6 podstawowych nowożytnych stylów w architekturze. Odwiedziła/ił  budowle charakterystyczne dla tych stylów w swojej okolicy. Wyniki zwiadu zaprezentowała/ał na zbiórce zastępu.
  2. Zorganizowała/ał wyprawę do ciekawego obiektu, opowiadając o cechach charakterystycznych tej budowli, jej stylu i historii.
  3. Zorganizowała/ał  zbiórkę poświęconą znanym polskim architektom.
  4. Zaprojektowała/ał rozmieszczenie mebli i wystroju swojego pokoju.

Plastyczka/plastyk *
1.       Nauczyła/ył się wykonywać różnymi technikami rysunki, plakaty i obrazy, loga, napisy (co najmniej 5 rodzajów).
2.       Wykonała/ał ilustrację do kroniki i plakat reklamowy.
3.       Rozpoznała/ał wskazane dzieła rzeźby i malarstwa polskiego.
4.       Wykonała/ał ozdobę do harcówki lub totem obozowy.

Igiełka *
1. Wykonała/ał drobne prace: przyszyła/ył guziki do koszuli, obrębiła/ił chusteczkę, naszyła/ył łatę na spodnie, zacerowała/ał dziurę w swetrze.
2.Uszyła/ył ręcznie lub na maszynie drobny przedmiot, np. łapki do garnków, kieszeń na grzebienie w łazience, fartuszek kuchenny, worek na kapcie.
3. Wyszyła/ył swój monogram lub znaczek sprawności na rękawie munduru.

Internautka/internauta **

1.    Potrafi wymienić najciekawsze jej/jego zdaniem strony w Internecie i uzasadnić dlaczego; odszukała/ał strony zaprzyjaźnionych środowisk harcerskich.
2.    Znalazła/znalazł w Internecie potrzebne mu informacje, wykorzystała/ał je na zbiórce.
3.    Skonfigurowała/ał konto w programie pocztowym, przesłała/ał i odebrała/ał informacje za pomocą poczty elektronicznej, subskrybuje minimum jedną grupę dyskusyjną.
4.    Zapoznała/ał się z najczęściej stosowanymi terminami internetowymi.
5.    Umie znaleźć w sieci potrzebne  oprogramowanie, zna rodzaje licencji i stosuje się do nich.


SPORTOWIEC *

1.      Interesuje się wybraną dyscypliną sportu i popularyzuje ją, wymienił/a nazwiska swoich ulubionych sportowców.
2.      Codziennie wykonuje poranną gimnastykę.
3.      Zademonstrował/a swój zestaw ćwiczeń treningowych.
4.      Zorganizował/a spotkanie z zawodnikiem lub trenerem swojej dyscypliny albo zaprezentował/a film o życiu sportowców.

ŚPIEWAK-ŚPIEWACZKA *
1.      Rozpoczął/a  śpiew kilku piosenek na zbiórce zastępu.
2.      Nauczył/a zastęp jednej piosenki.
3.      Zaśpiewał/a z pamięci 10 piosenek (harcerskich, narodowych lub żołnierskich).
4.      Występował/a z zastępem, śpiewając kilka piosenek oraz brał/a udział w inscenizacji piosenki.
5.      Prowadzi na bieżąco swój śpiewnik harcerski, ma w nim zapisanych minimum 20 piosenek.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz